Святой лик Божьей Матери «Прибавление ума» привлекает православных не только уникальной иконографикой, но и чудотворением. Многим православным не хватает мудрости, чтобы найти правильные ответы при выборе жизненного пути, и тогда христиане идут к «Подательнице ума», это еще одно название святого образа, чтобы Богородица помогла принять верное решение.
Значение святого лика
Молитвы и акафист иконе Пресвятой Богородице «Прибавление ума» — подарок Богородицы людям, нуждающимся в приобретении мудрости, ответов на неразрешимые вопросы, при сдаче экзаменов.
Икона Пресвятой Богородицы Прибавление умаАкафист Богородице о прибавление умаКондак 1
Избранная Всевышним Отцем прежде рождества Твоего в Царицы Неба к земли, да будешь присно Девою Всенепорочною и Матерью Сыну Божию и людям, подвизающимся ради Царствия Небеснаго, будешь истинною помощницею, вразумляя их познавать козни диавольские и укрепляя их в духе и истине, да искренне Тебе зовут: Радуйся, Пресвятая Богородице, Прибавление ума.
Икос 1
Архангел возвестил скорбящим Иоакиму и Анне, что по произволению Всевышнего Бога, от них родится дочь, которая послужит великой тайне Божией и многие из рода человеческаго будут Ею спасены и вопиют Ей: Радуйся, Дщерь, прежде рождества Твоего Богом избранная в Царицы Неба и земли. Радуйся, прежде рождества Твоего избранная быть Матерью Сыну Божию. Радуйся, род Твой весь освятившая. Радуйся, Иоакиму и Анне Ты вечное величие и радость. Радуйся, веровавшим в Сына Твоего Иисуса Христа, Ты вечное утешение, радуйся, любящим Тебя, Ты великое ума прибавление. Радуйся, посещение Тебя, в сомнениях их тайное вразумление. Радуйся, в скорбех сущих по призвании Тебя, скорое облегчение. Радуйся, усердно молящимся Тебе скорое услышание. Радуйся, жаждущим святой любви быстрое дарование. Радуйся, алкавшим правды скорое насыщение. Радуйся, Пресвятая Богородице, Прибавление ума.
Кондак 2
Ангелы Твоей Чистоте удивляются. Всенепорочная, никто столько страха Божия не имел, сколько Ты, Благодатная, и все живущие на земле, имевшие страх Божий, умерщвляя страсти греховные, избегали их и становились Ангелоподобными, да поют теперь вместе с Тобою Небесную песнь: Аллилуиа.
Икос 2
О, Всенепорочная Дево, в Царстве Сына Твоего, иже что нечистое не войдет за нарушение Заповедей Божиих, люди умом притупляются, да наказаниями вразумляются и будут петь Тебе: Радуйся, грязных женщин, пришедших в Храм, обличающая. Радуйся, продолжающих ходить грязными в храм, колдунам и чародеям их портить подвергавши. Радуйся, грязных дерзавших касаться святыни, скорбями и болезнями наказуеши. Радуйся, касаться церковной святыни в эти дни, грех дважды усугубляешь. Радуйся, потерявших страх Божий, забвению их ум придавши. Радуйся, не ходящим в храм во дни очищения, благодать им сохраняющая. Радуйся, грязным бравшим благословение у священников, благодати им не даеши. Радуйся, священников, касающихся грязных женщин, благодати на несколько часов лишавши. Радуйся, священников, не вразумляющих людей, наемниками именуеши. Радуйся, не живших свято, унынию предавши. Радуйся, избегающим греха, благодать сугубую подавши. Радуйся, просящим у Тебя вразумления, ума прибавлявши. Радуйся, Пресвятая Богородице, Прибавление ума.
Кондак 3
Христос сказал: «Царство Божие внутри вас есть»., и для достижения его нужна лишь одна наша добрая воля и добрые дела, но нашу добрую волю, наши добрые желания парализуют демоны — духи зла и не допускают делать добрые дела, нам предстоит постоянная борьба за спасение, но без помощи Царицы Небесной никто не победит никакой вражией силы и только усердно взывающие к Ней получают от Нее помощь, победоносно восклицая: Аллилуиа.
Икос 3
Святые Ангелы — Хранители удаляются от тех, кто предается страстям и порокам, подобно дымовой трубе, изо рта пускают дым в угоду павшим ангелам и их предводителем бывшим Денницею, но истинно кающиеся Богу озвращаются и поют Царице Небесной: Радуйся, пьяниц и табакуров к покаянию призывавши. Радуйся, просящим у Тебя помощи, от пьянства и курения отстать помогаеши. Радуйся, кающихся пьяниц и табакуров, от ада избавляеши. Радуйся, избавившимся от гнусных страстей, благодать возвращавши. Радуйся, чревоугодников, просящим Твоея помощи, от страстей многоядения отстранявши. Радуйся, за воздержание в пище и питии здоровье лучшавши. Радуйся, постникам разум просвещавши. Радуйся, усердно молящимся и малоспавшим подвижниками именуеши. Радуйся, за подаяние милостыни грехи прощаеши. Радуйся, за жалость к старцам и больным благодать субляеши (увеличивавши). Радуйся, тратившим милостыню на зло-пьянство, наказуеши. Радуйся, искренне кающихся, к подвигам искупления допускаеши. Радуйся, Пресвятая Богородице, Прибавление ума.
Кондак 4
Ежедневно нас борют три диавольские силы по порядку — забвение, леность и похоть: пить, курить, есть, спать, блудить, шутить, пустословить, гневаться, чертыхаться, клясться и прочие, но кто имеет страх Божий, тот внимателен к себе и помощь Божией Матери хранит его от греха и ведет ко спасению, да с умилением зовем Пресвятой Богородице: Аллилуиа.
Икос 4
Замалчивать доброе слово — значит отрицать его. Об этом говорит Дух Святый через пророка Давида: «не суть речи, ниже словеса их, же не слышатся гласы их», равно и Божественный Апостол Павел учит: сердцем верует в правду, усты же исповедуются во спасение. Спасение зависит не от одной сердечной веры, но и от исповедывания ее, отгоним от себя весь диавольский стыд перед неверующими, будем молиться и говорить слово Божие и с усердием к Божией Матери воззвовем: Радуйся, память о Боге верным дарующая, радуйся, их на молитву принуждающая. Радуйся, леность к подвигам от подвижников отгоняющая. Радуйся, любовь к Богу в них усиливающая. Радуйся, молиться всем святым призывающая. Радуйся, всякую похоть победить помогающая. Радуйся, во гресех каяться вразумляющая. Радуйся, лишний сон отгоняющая. Радуйся, от гнусных страстей, смертных грехов избавляющая. Радуйся, кающихся детоубийц к подвигу искупления их греха привлекающая. Радуйся, на искупление их греха молитвы с поклонами им давшая. Радуйся, милостынями грехи им загладить помогающая. Радуйся, Пресвятая Богородице, Прибавление ума.
Кондак 5
Бывший Денница — сатана, возгордевшись, ослушался Бога, и лишившись благодати, возмутился против Бога Всевышняго, и был Им свергнут на землю, и стал всезлобным сатаною, решив мстить Богу через отобрание у Него рода человеческаго, зная, что человекам дана свободная воля, закрыв их волю, заставляет их грешит, но укрепленное Царицей Небесной отстают от грехов и в искреннем покаянии взывают к Ней: Аллилуиа.
Икос 5
Демоны первоначально были добрыми духами, но за самопревозношение вместе с Денницею свергнуты были на землю, где усиливаясь во зле, обольщали народы ложными мечтами, отвлекали память их идолопоклонству видимому, кланяться и приносить жертвы идолам, и невидимому идолопоклонству, которое есть сребролюбие, то есть собирание богатства, но оставшиеся верными Богу поют Царице Небесной: Радуйся, все, что лишнее, милостынею раздать внушающая. Радуйся, оставить себе только необходимое, вразумляющая. Радуйся, очистить жилище от захламляющих вещей помогающая. Радуйся, раздающим щедро милостыню, лучшим награждающая. Радуйся, подающим милостыню, сугубо милость от Бога подаеши. Радуйся, ради Господа обнищавшим, в Царствии Небесном обогатиши. Радуйся, милостивым Милостивою Материю будеши. Радуйся, избавившимся от всего лишнего, ум просвещавши. Радуйся, за наши пристрастия к вещам и деньгам в ад ввергаеши. Радуйся, много заботиться о душе и мало заботиться о теле в подвиг вменяеши. Радуйся, все сделанное роди Славы Божией, душеспасительною добродетелию называвши. Радуйся, Пресвятая Богородице, Прибавление ума.
Кондак 6
Всегда бесы стараются развратить ум человека, стремящегося угодить Богу, но усердною слезною молитвою, покаянием, постом бесы прогоняются на некоторое время, но потом меняют козни и еще с большею силою нападают на человека и потому нужно больше молиться, больше поститься и чаще креститься и часто со смирением взывать к Царице Небесной за помощью: Аллилуиа.
Икос 6
Нам же православным христианам бесы безмерно завидуют и непрестанно против нас поднимают всякое зло, не допуская нас наследовать прежнюю их славу на небесах, усиленно препятствуют нам творить добро. Но мы побеждаем их искреннею усиленною молитвою, правильным крестом и воздержанием в пище и питии, и поем Царице Небесной: Радуйся, усилить молитву нам помогающая. Радуйся, нерассеянную молитву верным дарующая. Радуйся, за истинных Божиих людей молиться помогающая. Радуйся, гонимых за истину сохраняющая. Радуйся, любящим Всевышнего Бога правильным Крещением научающая. Радуйся, за искажение Крестнаго Знамения памяти лишающая. Радуйся, молитвою, крестом и постом бесноватых исцеляющая. Радуйся, за непослушание и самовозношение бесноватыми быть допускающая. Радуйся, смиренным и самоуничиженным благо дарующая. Радуйся, простодушным кротость увеличивающая. Радуйся, Пресвятая Богородице, Прибавление ума.
Кондак 7
Лицо есть зеркало души. Пьяниц видно по цвету лица, чревоугодников — по обрюзглости, унылых — по мрачности, отчаянных — по искаженности Каждая страсть на лице отражает свою особую скорбь и особое наказание. А любящим Бога все споспешествует во благое и радостное. Лицо их цветет. Воздерживаясь от грехов, они — радостные и поют Богородице. Аллилуиа.
Икос 7
Пророки говорили, что к концу времен разведутся всякого рода пороки. Грехи блуда и разврата превзойдут грехи прежних времен, но тот, кто удержится от этих грехов, будет спасен, подобно Ноевой семье за послушание Богу избежавшим воды. А последние праведники за предстательство Царице Небесной будут избавлены от огня и усердно будут петь Божией Матери: Радуйся, отказавшихся от супружеской жизни ради спасения благодатию озаряющая. Радуйся, им любовь духовную за это дарующая. Радуйся, души их, яко злато в горниле, искушениями очищающая. Радуйся, их любовь земную с небесней сочетающая. Радуйся, любовь к искреннему сопротивными проверяющая. Радуйся, после испытания любовь их, как солнце просвещающая. Радуйся, иночествующих только духовной любовью спасающая. Радуйся, от любви плотской их избавляющая. Радуйся, в подвигах их укрепляющая. Радуйся, к любви небесной их привлекающая. Радуйся, быть Ангелоподобными всех призывающая. Радуйся, Пресвятая Богородице, Прибавление ума.
Кондак 8
Умный Крест побеждает бесов, а неумный — ленится креститься. Умный бодрствует в усердных молитвах, а неумный унывает, дремлет и ленится читать слово Божественного Писания. Многочитающие Святое Писание — есть рабы Божий, а ленивые есть — рабы сатанинские. Молитвенный человек облекается светом, а ленивый — паутиною. Ленивые не наследуют Царствия Небесного, и только усердные подвижники будут удостоены дерзновенного пения: Аллилуиа.
Икос 8
Все бодрствующие в молитвах отгоняют от себя бесов. А ленивые молиться привлекают к себе бесов, находятся во власти у них. У бодрствующего — чистота помыслов, а у ленивых — суета сует и скверные помышления. Но обратившиеся за помощью к Богородице, усердно взываают к Ней: Радуйся, кающихся от лени и нерадения избавляющая. Радуйся, закостенелых в лени и нерадении в ад ввергающая. Радуйся, жаждущим победить лень, помогающая. Радуйся, усердно молящимся, беса лености не допускающая. Радуйся, читающим Святое Писание, разум просвещающая. Радуйся, за своих родных молиться внушающая. Радуйся, за молитвы родных многих в роду спасающая. Радуйся, верующих правителей сохраняющая. Радуйся, за молитвы подвижников в стране благоденствие дарующая. Радуйся, молитвы преподобных как фимиам принимающая. Радуйся, усердие ко спасению души им подавающая. Радуйся, во время гонения их укрепляющая. Радуйся, Пресвятая Богородице, Прибавление ума.
Кондак 9
Хотя все смертные страсти извергают яд, убивающий душу, но яд зависти пагубнее всех, постоянно желает видеть почитаемого несчастным, здорового — больным, спокойного — в страданиях. Люди, одержимые этой страстью есть самые близкие сатанинские друзья. Но ушедшие из власти сатанинской и действий бесовских чистосердечно поют Богородице: Аллилуиа.
Икос 9
Падший Денница — сатана, он же и диавол, что значит клеветник, одержимый страшною завистью к Славе Бога Вседержителя, всячески старается огорчить Бога, мечтает забрать у Него любимейщее Его творение род человеческий. Наводит на людей всякого рода различные страсти, дабы люди грешили и гневили Бога и через это отпали от Бога. Но вразумленные Царицей Небесной, поют Ей: Радуйся, из плена сатанинского нас избавляющая. Радуйся, гордость житейскую в нас погубляющая. Радуйся, от похотей очей нас отводящая. Радуйся, завидовать ближнему запрещающая. Радуйся, злорадствующих посрамляющая. Радуйся, клянущих своих ближних омрачающая. Радуйся, блудников болезнями наказуюшая. Радуйся, искренне кающихся, прощающая. Радуйся, отстающим от грехов, страсти в них умертвляющая. Радуйся, желающих Твоей помощи во благо исполняющая. Радуйся, победить врагов, видимых и невидимых, помогающая. Радуйся, Пресвятая Богородице, Прибавление ума.
Кондак 10
За всякое слово дадут ответ на Страшном Суде, и слова наши должны быть чистыми, кроткими, любвеобильными, святыми, Богу угодными, но мы запачкали уста пустословием, сквернословием, ложью, матерщиной, клеветою, чертыханиями, руганью и клятвами, лжесвидетельствами и прочими пороками. Язык стал нашим врагом, которого не могут удержать ни зубы, ни губы, но избежавшие грехов языка, воздают славу Богородице: Аллилуиа.
Икос 10
Через леность к молитве, чтению правила, через леность часто креститься нападают на нас всякого рода враги, видимые и невидимые, наводящие на нас всякого рода скорби и болезни. Невидимые — чародеи и колдуны с помощию бесовскою наводят разные порчи и болезни. Видимые — травят химикатами и прочими разными способами, чем удастся, но, спасенные Царицей Небесной, поют Ей: Радуйся, страсти сатанинские в нас погубляющая. Радуйся, сатану с его слугами посрамляющая. Радуйся, искренне молящихся от врагов, видимых и невидимых, спасающая. Радуйся, вопиющих к Тебе, от порчи исцеляющая. Радуйся, колдунов и чародеев каяться призывающая. Радуйся, не хотящих каяться строго наказущая. Радуйся, упорных служителей сатане, в ад ввергающая. Радуйся, отнимавших здоровье у людей, самих от лютой болезни умереть допускавши. Радуйся, отвлекающих от Бога, слугами антихриста называеши. Радуйся, всех богоборцев в тартар ввергаеши. Радуйся, искренне кающихся с Богом примирявши. Радуйся. Пресвятая Богородице, Прибавление ума.
Кондак 11
Духовная гордость есть превозношение своего «Я». Презрение некоторых людей — безчеловечный судия чужих грехов, внутри себя самохвал, отгонитель от себя помощи Божией, желающий зла, кому завидует, не терпящий обличения, одержимый хульными и блудными помыслами, и из-за унижения ближнего, унижает себя до ада и получит на Страшном Суде один ответ с антихристом и сатаною, если не исправится и не воспоет со слезами Царице Небесной: Аллилуиа.
Икос 11
Дружба с богоборцами, предателями и иноверцами, еретиками и прочими великими грешникам,- приводит православного к одной с ними участи и ведет к одному их наказанию, и святой Иоанн говорит: «ибо приветствующий его участвует в злых делах его» и не велит таковых приветствовать и принимать к себе, но с помощью Богоматери избегнем всех богоборцев и благодарне воззовем к Ней: Радуйся, нас от гордости избавляющая. Радуйся, к самоунижению нас приучающая. Радуйся, не осуждать никого вразумляющая. Радуйся, нераскаянных гордецов в ад ввергающая. Радуйся, завистливых с бесами соединяющая. Радуйся, за унижение ближних благодати лишавши. Радуйся, проклинающих самих проклятию подвергавши. Радуйся, предателей на вечное мучение посылавши. Радуйся, судителей чужих грехов радости лишаеши. Радуйся, напоказ молящихся пустыми делающая. Радуйся, павших всякими способами вразумляющая. Радуйся, Пресвятая Богородице, Прибавление ума.
Кондак 12
Люди, которые мало спят, мало едят и мало пьют, становятся равноангельными. А кто любит много есть, и пить, и много спать, становятся бесноватыми, подавляются помыслами, как пшеница терниями. У постника молитва возносится к Богу из неподвижных губ. А у пресыщенного стелется по земле. Сила духовной благодати совершается при немощнем теле, а сильная плоть умертвляет дух. Но очнувшись от греховного умерщвления, обратимся к Богородице за помощью, усердно поя Ей: Аллилуиа.
Икос 12
Кто открывает кому — либо свои добродетели, тот возбуждает омерзение и услышит от Господа: «ты уже принял награду свою». А кто скрывает свои добродетели, тот получает награду от Господа, знающего тайное. Кто воздерживается в пище и молится ночами усердно, не леностно, у того все белее и белее лицо. Он и днем молчалив. А кто пустословит, тот духовно сохнет и чернеет, но с помощью Божией Матери, люди приучаются мало есть и много молиться и становятся равноангельными и поют Ей: Радуйся, к воздержанию нас приучающая, Радуйся, в посте подвижников укрепляющая. Радуйся, тайные подвиги нести помогающая. Радуйся, усердие к молитве верным дарующая. Радуйся, молчаливых, Духом молящихся, благодатию покрывающая. Радуйся, мысленный Крест с молитвою у них соединяющая. Радуйся, тело у них легким делающая. Радуйся, множество поклонов от них принимающая. Радуйся, ночные моления восхваляющая. Радуйся, разумный труд с молитвою, награждающая. Радуйся, хвалящихся своими подвигами, опустошающая. Радуйся, возгордившихся своими трудами, посрамляющая. Радуйся, Пресвятая Богородице, Прибавление ума.
Кондак 13
О, Пресвятая Богородице, Ты есть Свет омраченных и Прибавление ума, Опора гонимых за истину и Прощение кающихся. Уврачуй страсти душ и телес наших, да с избавлением страстей исцелятся и тела наши. Да и разумев путь истинного спасения, возвратимся из плена грехов и страстей и усердною молитвою воззовем к Тебе: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Необычность написание святого лика «Прибавление ума» состоит в том, что нем Пресвятая Богоматерь держит Младенца на руках, и оба они завернуты в полотно с крестами в виде колонны. По обеим сторонам от них изображены ангелы с зажженными свечами, символами света, а под ногами — вечный прекрасный Иерусалим.
Немного истории
Как уникален сам образ, который несравним ни с одной иконой Божьей Матери, так необычна история его написания. В начале семнадцатого века некий инок настолько увлекся изучением трактовки православного верования, при этом руководствуясь страхом потерять спасение, что временами терял рассудок.
Икона Божией Матери Прибавление ума
Во время одного из просветлений инок стоял на молебне и просил Пречистую Деву Марию помочь ему избавиться от напасти. Вдруг ему явился дивный лик, и нежный голос сказал молодому монаху написать Богородицу в этом образе.
Юноша сразу взялся за работу, но ему постоянно мешало помутнение ума, в то время он усиленно читал молитвы о прибавлении разума. Наступало просветление, Богоматерь снова предстояла перед иноком, по завершении написания иконы пришло полное восстановление монаха.
Когда и кому помогает молитва перед иконой «Прибавление ума»
Житейская мудрость нужна каждому православному верующему, особенно в периоды, когда:
- нужно принять мудрое, соломоново решение,
- в результате возрастных изменений или вегетососудистой дистонии наступает периодическая забывчивость,
- умственные способности желают лучшего,
- нужно сдавать экзамены, а ума не хватает,
- человек страдает умственным расстройством.
Важно! Присутствовать в храмах при чтении акафиста Святой Богородице «Прибавление ума» в день ее празднования 28 августа и читать молитвы можно не только за себя, но и за родных и близких.
В самом начале первой молитвы звучит предостережение, что Мать Бога Сына Иисуса Христа не только спасает людей, но и наказывает грешников, обличая богоотступников.
О, Пресвятая Дево, Ты Невеста Бога Отца и Матерь Божественного Его Сына Иисуса Христа, Ты Царица Ангелов и спасение людей, обличительница грешников и наказателъница богоотступников. Помилуй и нас, тяжко coгрешивших и не исполнивших Заповеди Божий, нарушивших обет Крещения и обет Монашества и другие, которые обещали выполнить.
Когда Дух Святой отступил от царя Саула, тогда боязнь и уныние напали на него, и тьма отчаяния и безрадостное состояние мучили его. Теперь и мы за грехи наши все лишились благодати Духа Святаго. Ум осуетился суетою помышлений и забвение Бога омрачило наш ум. Ушла радость, и теперь теснят нас всякаго рода печали, скорби, болезни, ненависть, зло, вражда, мстительность, злорадство и прочие грехи. И не имеем радости и умиления и зовем к Тебе, Матери Бога нашего Иисуса Христа, умоли Сына Твоего, чтобы простил нам все наши согрешения. И послал нам Духа Утешителя, как послал Его на Апостолов, да утешенные и просвещенные Им и Тебе воспоем благодарную песнь: Радуйся, Пресвятая Богородице, ко спасению прибавившая нам ума. Аминь.
Перед началом чтения этого воззвания следует покаяться в грехах, в нарушении заповедей и нарушении обетов, некогда даваемые перед престолом Божьим. Дух Святой отступает от грешников, как отступил от своенравного Саула, оставив его в унынии, возвращаясь при полном покаянии.
Во время чтения молитвы православные признаются, что их сердце наполнено печалью и скорбью, одолевают болезни, злорадство и мстительность. Во время произношения слов чудотворной молитвы, верующие приобретают видение своих прегрешений, их душа наполняется мудростью впредь жить другой, праведной жизнью, поэтому и просят о прощении грехов, вознося песнь благодарения.
Икона Божией Матери «Прибавление ума»
Порой скорби, искушения накрывают так, что невозможно найти ни у кого защиту, но всегда рядом утешающая молитве у иконы Богородицы «Подательница ума», через чтение которой придет врачующая сила милосердия Божьего.
Царице моя Преблагая, Надеждо моя пресвятая, приятелище сирым и странным заступнице, бедствующих помоще и озлобляемых покрове, зриши мою напасть, зриши мою скорбь, отовсюду искушением одержим есмь, а заступающаго несть. Ты убо Сама помози ми яко немощну, окорми мя яко странна, настави яко заблуждша, уврачуй и спаси яко безнадежна. Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Владычице, Ты нам помози, на Тебе надеемся и Тобою хвалимся, Твои бо есмы раби, да не постыдимся. Под Твою милость прибегаем, Богородице Дево, молений наших не презри в скорбех, но от бед избави нас, Едина чистая и благословенная. Аминь.
Одним из самых распространенных грехов православия является непрощение, непокорность, чтобы приобрести смиренномудрие, наполниться духовной мудрость нужен дух разума, о котором и просят христиане в молитве.
Богородице Пречистая, Доме, егоже созда Себе Премудрость Божия, даров духовных Подательнице, от мира к премирным ум наш возводящая и всех к познанию разума приводящая! Приими молебное пение от нас, недостойных раб Твоих, с верою и умилением покланяющихся пред пречистым образом Твоим. Умоли Сына Твоего и Бога нашего, да дарует властем нашим мудрость и силу, судиям правду и нелицеприятие, пастырем мудрость духовную, ревность и бдение о душах наших, наставником смиренномудрие, чадом послушание, всем же нам дух разума и благочестия, дух смирения и кротости, дух чистоты и правды. И ныне, Всепетая, Вселюбимая наша Мати, подай нам ума прибавление, умири, соедини во вражде и разделении сущия и положи им соуз любве неразрешимый, всех заблуждших от неразумия к свету истины Христовы обрати, страху Божию, воздержанию и трудолюбию настави, слово премудрости и душеполезное знание просящим даруй, осени нас вечною радостию, Херувимов светлейши и Серафимов честнейши сущая. Мы же, славная дела и многоразумную премудрость Божию в мире и жизни нашей видяще, устранимся земныя суеты и излишних житейских попечений, и ум, сердце наше на Небеса возведем, яко да Твоим заступлением и помощию славу, хвалу, благодарение и поклонение за вся в Троице славимому Богу и всех Создателю возсылаем, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
В прошении к Богородице православные называют ее Наставницей премудрости, Вразумительницей немудрых, Заступницей нищих, только Ей, Владычицы Небесной, под силу умилостивить Сына простить грехи человеческие и дать обновление ума.
Премудрости Наставнице и смысла Подательнице, немудрых Вразумительнице и нищих Заступительнице, Мати Христа Бога нашего, утверди, вразуми сердце мое, Владычице, и разума прибави, ко Христу молящи усердно. Ты даждь ми слово, рождшая Отчее Слово, имаши бо дерзновение просити Сына Твоего о нас. Аминь.